Een kwalitatief logo is iets waar je niet licht mag overgaan. Er wordt een bepaald gevoel opgewekt bij jouw potentiële klanten. Je communiceert, door middel van de stijl van je logo, naar de buitenwereld toe. Het uiteindelijke doel van een logo is herkenbaarheid opwekken.
Het logo van voedingscoach Viteau werd ook met veel enthousiasme onthaald op onze Instagram-pagina.
KlantWanneerWat
Viteau9.1.2021Logo ontwerp
Het kleurgebruik in je logo is een belangrijk onderdeel voor de herkenbaarheid van je bedrijf. Kleur doet iets met mensen. Daarom kunnen goed gekozen kleuren zorgen dat jouw bedrijf extra opvalt. Om ervoor te zorgen dat mensen je logo herinneren, kan je hem het beste zo simpel mogelijk houden. Hierdoor ben je gemakkelijk herkenbaar. Daarbovenop goed te onthouden en kan je een boodschap efficiënt overbrengen. Kleur speelt hierin een belangrijke rol.
Voor het voedingscoach logo van Viteau vonden we een mooie balans zodat het geheel niet te girly werd. Dankzij de kleuren wit, beige en lichtbruin vonden we de perfecte balans.
Het handgeschreven font zorgt eveneens voor een informeel, vriendelijk en toegankelijk karakter. In combinatie met een strakker lettertype zorgt het voor een fijne balans. Omdat balans toch wel één van de belangrijkste keywords was voor dit voedingscoach logo werd hier rekening mee gehouden.
Elisa Auwaerts is een 24-jarige ondernemer met een enorme passie voor voeding. Fan van koken, reizen en gezond ondernemen. Voorts hecht ze enorm veel belang aan het persoonlijke aspect van haar bedrijf.
Tijdens haar studies stootte zij op het belang van mentaal welzijn. Ook hoe voeding hier een extra duwtje in de rug kan geven. Viteau begeleidt mensen in hun zoektocht naar balans. Bovendien neemt Elisa hiervoor de tijd, want ze wil mensen graag persoonlijk leren kennen.